Martina Hanegraaf Data-driven marketeer Multilingual, Ex-Googler met een passie voor data.
Geplaatst in:

De 5 nieuwe features van Google Ads

July 26, 2018

Er zijn momenteel veel veranderingen gaande binnen Google. Ten eerste worden DoubleClick en Google Analytics 360 samen het ‘Google Marketing Platform’. Daarbij is ook Google AdWords opgepimpt tot Google Ads. Met een nieuw logo, een nieuw domein, van adwords.google.com naar ads.google.com en een nieuwe interface is Google AdWords verleden tijd.

Wat is er precies zo nieuw aan de nieuwe interface?

  • De overzichtspagina

    Met live performance inzichten over je account, campagnes en advertentiegroepen. Erg handig om in een overzicht aan de hand van grafieken te zien wat er speelt!
  • Veranderingen binnen Advertenties
  • Biedingen
  • De Audience manager

    Hier worden de targeting opties voor het Google Display Network en de remarketing list for Search ads samengevoegd.
  • Video

Houd er rekening mee dat naast de nieuwe functies de volgende functies verdwijnen in de nieuwe interface:

  • Sommige opgeslagen rapporten kunnen niet naar het nieuwe interface worden gemigreerd of kunnen alleen met enkele wijzigingen worden verplaatst.
  • De ‘door klikken en vertoningen ondersteunende conversies’ verdwijnen. Dit is gelukkig nog wel zichtbaar via Analytics.
  • Indien je bij geautomatiseerde regels kolommen gebruikte die niet meer bestaan in de nieuwe interface, zullen deze bij de overgang stoppen met functioneren.

Over het algemeen goede ontwikkelingen. Zoals bij elke verandering zal het wel even wennen zijn, met name voor de diehard AdWords specialisten. Wat betreft de naamswijziging: dit werd eigenlijk ook wel tijd. Google AdWords was al lang veel meer dan alleen tekstadvertenties.

Mocht je willen weten wat Google Ads voor jullie kan betekenen? Wij helpen je graag verder!