Wat wij doen

Elk bedrijf heeft ze; doelstellingen. Of je nu wilt groeien in omzet/winst of kosten wilt besparen. Welke rol kan Online Marketing hierin spelen en hoe maak je inzichtelijk wat alle inspanningen opleveren en kosten? Dat is onze specialiteit, werken vanuit een business-case en hiervoor de juiste tools inzetten om:

  • Inzicht geven in de resultaten die je in het verleden hebt behaald. Aanvullend hierop aangeven welke 'blind spots' je nog hebt waardoor je niet gebruik maakt van alle data die je kan verzamelen en meten om tot betere antwoorden te komen. Ook maken we inzichtelijk welke data vervuild is en hoe we deze nauwkeuriger kunnen krijgen.li>
  • Uitleg geven over wat een attributiemodel is en welke verschillende attributiemodellen er bestaan. Wat levert een kanaal op en welke invloed heeft dit op de andere kanalen die je gebruikt? Dit zijn vragen die beantwoord zullen worden. Een conversie bestaat immers nooit uit maar een enkel contactmoment, was het maar zo makkelijk! Door deze inzichten kan je sneller je doelstellingen bereiken.
  • Inzichtelijk maken door middel van een 'Kick-Off' sessie welke doelen gemeten moeten worden die belangrijk zijn voor het bedrijf en het behalen van de bedrijfsdoelstellingen, bijvoorbeeld: product toevoegen aan winkelwagen, transacties in een webshop, het doen van een offerteaanvraag, binnenkomende telefoongesprekken meten en contactaanvragen. Er zijn er nog veel meer en voor elke branche B2C of B2B zullen we hierbij ondersteunen.
  • Alle meetsystemen inrichten zodat de doelen gemeten kunnen ze aansluiten bij de bedrijfsdoelstellingen (standaard attributiemodel ombouwen naar een maatwerk attributiemodel).
  • Periodiek evalueren van het attributiemodel na het inzetten van campagnes met de nieuwe verworven data om te kijken of deze nog aansluit bij de strategie/doelstellingen.

Onze sherpa's beschikken over kennis van o.a. Google Attribution, Google Analytics, Google AdWords, Google Webmaster Tools, BingAds, Bing Webmaster Tools, Facebook, LinkedIn, Channable, Excel en verschillende CMS-systemen om te voorzien in de kennis die nodig is om bovenstaande stappen te doorlopen. Daarnaast zijn alle sherpa's op de hoogte van de allerlaatste updates en slimste trucs om innovatie te brengen wanneer er een nieuwe relevante update is in één van deze systemen.

Attributie is iets wat elk bedrijf nodig heeft. Als je namelijk niet weet wat iets oplevert, kan je er ook niet op sturen. Dan wordt het rijden met een blinddoek op... Rij jij zo in je auto?

GA
GTM
GAttribution
GAttribution

Voor wie we dat doen

We worden al jarenlang vertrouwd door trotse spelers in midden- en groot bedrijf:

Intersport
Winkelstraat.nl
PATboard
Pathethuis

Onze online marketing berggidsen

Onze klanten hebben toegang tot een scala aan verschillende berggidsen. We helpen je graag op weg om meer te weten te komen over hoe wij werken door je kennis te laten maken met onze berggidsen. Mocht je daarna nog vragen hebben: dan weet je ons te vinden!

bekijk meer online marketing content

Attributie Traject

Voor organisaties die een kompas nodig hebben

  • Workshop #1: doelen & framework bepalen
  • Workshop #2: data inventarisatie & data verzamelen
  • Workshop #3: inrichten Attributie (Google Attribution)
  • Telefonisch & E-mail support
€4995,- per traject


Dit is Akke; tagging, data- en attributiespecialist bij Ikwilbovenaan.nl. Er zijn weinig dingen die hij liever doet dan het uitpluizen van cijfers in de juiste systemen om de juiste databronnen aan elkaar te verbinden!

Neem contact op: +31(0) 20 2616711

Plan een meeting